Traduit avec Google Translate. Texte original afficher .
De uit Oostenrijk afkomstige
Christi Seth-Höfner, die lessen bij Esser volgde, heeft zich in haar
penningoeuvre in het bijzonder toegelegd op dieren en landschappen. Vooral dat
laatste is een weinig gebruikt onderwerp in de Nederlandse penningkunst. Zij
ontwierp een dunne, bollende penning, ademend in een avondlijke atmosfeer. Een
herder met zijn schapen van de rugzijde gezien. Men denkt aan de gelijkenis van
de goede herder. De piramidale opbouw van de compositie geeft de suggestie van
een forse kudde die de herder volgt. De keerzijde geeft een groepje schapen
dichtbij van voren weer. Hoewel opvallend weinig gedetailleerd komen toch de
wolligheid, de hangende oren en het grazen prachtig uit. De holte van de
keerzijde wordt benut om de plasticiteit van het groepje dieren in het centrum
van het vlak krachtig te laten uitkomen. Zo geven voor- en keerzijde antwoord
op elkaar, alsof er een verhaal wordt verteld. Dus echt die gelijkenis?