Batak - récipient de stockage pour le riz (2 parties)
Type d'œuvre d'art | Estampes (Signé à la main) |
Année | 1988 |
Technique | Lithographie |
Support | Papier fait à la main |
Style | Réaliste |
Sujet | Architecture |
Encadré | Encadré |
Dimensions | 49 x 31 cm (h x l) |
incl. cadre | 68 x 53 cm (h x l) |
Signé | Signé à la main |
Tirage | 540 |
Mooi, karakteristiek werk van de Rotterdamse kunstenaar Willem van Veldhuizen. Litho op geschept papier, met potlood gesigneerd, gedateerd (‘88) en genummerd (520/540). In nette houten lijst, achter glas en met smetteloos, zuurvrij passe-partout. Alles in zeer goede conditie.
Afmetingen: 68cm x 53cm (incl. lijst), 49cm x 31cm (beeld)
Bij aankoop moet het werk bij voorkeur worden opgehaald in Diemen (vlakbij het kantoor van Kunstveiling in Amsterdam Z-O). De termijn voor ophalen is zeer ruim, m.a.w. de koper kan het werk eventueel weken of zelfs maanden later ophalen en het zo mogelijk combineren met een bezoek aan Amsterdam voor andere zaken.
Verzending per Swift Koeriers is eventueel mogelijk in overleg (alleen in Nederland en België).
------------------------------------------
Willem van Velhuizen (Rotterdam, 13 januari 1954)
Van Veldhuizen studeerde aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam van 1972-1977, o.a. met Frank Dam en Anton Vrede.
Het werk van Van Veldhuizen kenmerkt zich door de weergave van een bijna onwerkelijk lege binnenruimte, vaak een museuminterieur, waarvan een groot gedeelte vloer is, meestal met een uitzicht naar buiten. Daarnaast plaatst Van Veldhuizen vaak elementen in de ruimte, zoals beelden of meubels. Interieur, elementen en buitenruimte vormen een samenhangende compositie die technisch zeer realistisch geschilderd is, maar een surrealistische voorstelling geeft. Mensen ontbreken op de meeste van zijn werken; het ruimtelijke gevoel wordt gerealiseerd met licht, reflectie en schaduw.
Van Veldhuizen is geïnspireerd door moderne meesters als Mark Rothko, en voelt zich verwant met 17e-eeuwse Nederlandse architectuurschilder Pieter Jansz. Saenredam. In de museuminterieurs die hij schildert, verwijst hij vaak naar zijn favorieten in de kunst, zoals o.a. Michelangelo, Picasso, Man Ray, Barnett Newman, Piet Mondriaan, Gerrit Rietveld en Le Corbusier.
Van Veldhuizen’s werk bevindt zich in diverse particuliere en museale collecties, en wordt praktisch elk jaar geëxposeerd op de TEFAF in Maastricht.
État | |
État | Très bon |
Expédition | |
Retrait sur place | L'œuvre peut être récupérée sur place. En tant qu'acheteur, vous devez apporter vos propres matériaux d'emballage. L'emplacement est : Diemen, Les Pays-Bas |
service-de-transport | Si vous ne parvenez pas à récupérer une œuvre vous-même, vous pouvez faire appel à un service de messagerie pour récupérer l'œuvre. Cliquez ici pour plus d'informations sur son fonctionnement et consultez les tarifs. |
Envoi | En raison de sa taille ou de sa fragilité, il n'est pas possible d'envoyer cet article par courrier ordinaire. |
Garantie | |
Garantie | En mettant le lot en vente, j'accepte les conditions de garantie telles qu'elles s'appliquent sur Kunstveiling en ce qui concerne l'exactitude de la description du lot mis aux enchères |
Le vendeur assume l'entière responsabilité de ce lot. Kunstveiling ne fait que fournir la plate-forme pour cette transaction, à finaliser directement avec le vendeur. Plus d'informations .