Nederlands design
Hoewel Nederlands design al eeuwen bestaat, nam het gebied pas echt vorm aan na de Tweede Wereldoorlog. Pas vanaf de jaren vijftig van de twintigste eeuw nemen bedrijven industrieel ontwerp op in hun bedrijfsbeleid. Nederlands design laat zich vanaf die periode kenmerken door functionaliteit, duurzaamheid en betaalbaarheid. Veel ontwerpen die tussen de jaren veertig en zeventig zijn uitgebracht worden nu opnieuw op de markt gebracht vanwege de heropleving van de 'less is more' mentaliteit.
Nederlands design wordt tegenwoordig in één adem genoemd met Dutch Design, een designstroming die pas echt populair werd vanaf de jaren tachtig. Droog Design speelde en speelt nog steeds een grote rol in de profilering van Dutch Design als internationale speler. Design werd hiervoor als vakgebied niet tot de volle capaciteit ontwikkeld omdat Nederland als handelsland geen prioriteit gaf aan industriële ontwikkeling in een naoorlogse samenleving. Humor en innovatief ontwerp zijn regelmatig terugkerende kenmerken in Dutch design. Dutch Design staat tegenwoordig niet meer voor het geografisch bepaalde Nederlands design, maar voor een eigen manier van ontwerpen.